Dijous, 17 Desembre 2015 10:30

Comunicat de Poble Lliure felicitant Pè a Corsica pels resultats electorals

Mitjançant aquest comunicat públic, Poble lliure volem expressar la nostra més sincera i solidària felicitació a Pè a Corsica, la candidatura unitària del sobiranisme i l’independentisme cors, arran dels resultats assolits a les urnes el passat diumenge.

A l’Estat francès diumenge hi va haver eleccions regionals, estatals, que a Còrsega han esdevingut territorials i un autèntic pretext per constituir una unitat electoral clarament a favor del país i que s’ha traduït en 24 escons per a Pè a Corsica i 27 pels 3 partits estatalistes. A la primera volta hi va haver un 59,6 % de participació. La més alta de tot l’estat.

Remarquem alguns aspectes que entenem rellevants:

• El diumenge passat a Còrsega es va votar en clau de país; hi havia dues opcions: el conservadorisme de dreta i esquerra francès o el nacionalisme cors.
  • La unitat dels partits corsos, tot i no assolir la majoria a l’Assemblea, esdevé un garant per constituir un govern territorial cors. Dels 27 escons de partits francesos, 4 són del FN.

• L’augment considerable del vot a partits sobiranistes i independentistes corsos ha estat progressiu i és fruit d’un clar procés de confluència política sota una anàlisi estrictament tàctica.

• L’Assemblea corsa, tot i no tenir poder legislatiu, ja ha començat a proposar mesures que neguen l’autoritat constitucional francesa com són l’oficialitat del cors, la creació d’un estatut de resident a l’illa o l’alliberament dels presos polítics.

• A Còrsega, la legislatura que tot just començarà serà molt curta, atès que el 2018 se suprimirà la divisió francesa de l’illa en dos departaments i hi haurà una reunificació institucional i política del país.

• La victòria del nacionalisme cors esdevé un referent als Països Catalans atesa l’ocupació francesa que pateixen les comarques nord catalanes.

Ens fem nostra, doncs, aquesta victòria que suposa un avenç en la construcció nacional de Còrsega, des de la més sincera fraternitat i solidaritat internacionalista amb el poble cors en lluita.

Visca Còrsega lliure!