Diumenge, 20 Agost 2017 17:04

Comunicat de Poble Lliure amb motiu dels atemptats perpetrats a Catalunya

Des de Poble Lliure redactem aquest comunicat des del més profund dolor compartit amb el nostre poble atacat pel fanatisme religiós que sembra el caos per allà on passa. Els atemptats gihadistes d'aquest dijous a Barcelona i Cambrils han posat de manifest de nou l'extrema gravetat d'aquest fenomen que cada dia es va estenent més, la instrumentalització política del qual és més que evident.

14 persones assassinades i desenes de ferides senyalen la magnitud duna tragèdia que ens han imposat per interessos injustificables però en tot cas totalment aliens al poble català. En aquests moments tan durs, nosaltres romandrem al servei del nostre poble, al costat de qui està patint sense tenir cap mena de relació amb les causes que han produït aquest atac. Com sempre és el poble qui paga les conseqüències dels negocis geopolítics de les oligarquies mundials.

És el moment denunciar la hipocresia de lEstat espanyol que manté una excel·lent relació amb les monarquies pèrsiques que han estès l'islamisme ultrareaccionari per la regió mentre mantenen oprimides i empobrides la majoria de les seues poblacions i finançaven els diversos grups terroristes com ara lEstat Islàmic per debilitar als governs de la zona i desestabilitzar regions senceres del planeta. Tot això un cop més amb el suport de la elits i aparells dominants als estats del capitalisme central.

Enfront d'aquest panorama tan desolador el nostre poble ha respost duna manera veritablement exemplar que ha destacat per la fermesa democràtica i la solidaritat i tendresa envers les víctimes. Una ciutadania que s'ha alçat cridant ben fort que no tenia por i que ningú ens farà canviar la nostra forma de ser: alegre, solidària i acollidora.

També volem destacar i felicitar el paper del nostre govern i del conjunt dinstruments tècnics i humans de la Generalitat i la resta dinstitucions catalanes que han assumit les responsabilitats que li pertocaven, mantenint-se a primera línia a l'hora d'afrontar latac, actuant com a un veritable Govern dun estat independent. A més volem felicitar també el paper del cos de Mossos d'Esquadra per l'efectivitat a l'hora de desactivar el grup de DAESH que ha organitzat l'atac contra el nostre poble.

En aquest sentit, fem una crida al govern de la Generalitat i al conjunt del poble català, les seves institucions i entitats de la societat civil perquè aquests atemptats no dilueixin el nostre projecte polític nacional i popular i el seu caràcter caràcter mobilitzador. En els mesos vinents haurem de seguir avançant cap a la realització del referèndum el dia 1 d'octubre, amb l'empenta i la il·lusió que és possible construir una República que combati des de l'arrel els motius que han creat aquesta situació.

Per últim, des de Poble Lliure com a organització del poble català som molt conscients que aquest atac ha donat ales a aquells que volen contribuït a fomentar la xenofòbia i el racisme contra les persones immigrants. És per aquest motiu que seguirem treballant contra el feixisme i l'integrisme religiós tal com s'ha fet en la manifestació antifeixista de Barcelona que ha barrat el pas a la Falange. El nostre partit seguirà treballant per aconseguir que les concepcions materialistes acabin triomfant en el si de la societat per sobre de l'idealisme religiós i xenòfob.

Amb tot això volem fer explícit el nostre suport a totes les mobilitzacions de rebuig als fets del darrer 17 d’agost de 2017 i sumar-nos a les mobiltzacions del proper 21 d’agost a les 19h a Barcelona, i 26 el d’agost a les 18h a Passeig de Gràcia també a Barcelona. Ara més que mai necessitem ser un sol poble unit, alegre i combatiu!

Països Catalans

20 d’Agost de 2017